Wednesday, August 8, 2012

cerita taska : HATI TERCUIT, HATI MEMBARA, HATI MENGGANAS

sabar, sabar, sabar dan sabar.
that's the key untuk jaga budak-budak.

tengok lah mak kite,
dah la penat mengendong kite yang berat ni selama 9 bulan lebih,
sabar pulak melayan kerenah kita.
besar pengorbanan diorang,
memang tak terbalas punye!

job as a babysitter,
mengajar ku erti perasaan as a mother :)

***
ni la baby yang PALING MUDA kat taska an-nasuha.

call me Qaseh, saya suke nangis :')
hobi si Qaseh ni adalah menangis, meraung, dan menangis. the reason is because, dia nak orang duduk kat dia je, dia nak orang dukung dia je, dia nak orang layan dia je. mengada :P

tapi dia nangis bersebab. lapar, pampers penuh. tu je :)
kasi susu+nestum,

kenyang, tidor! :)
hari ni tibe2 dia buat hal. dah kenyang pon nangis, pampers kering pon nangis, aku dukung pon nangis. last2 aku letak meniarap camni and tepuk2 belakang dia, terus lena. nak tido style baru rupenye. awat tak habaq?! ni jerit je pandai kan :P

tadi dia tido agak lama.
Daniel pon buat hal hari ni. menangis dari pagi. one of the pengasuh tengah tepuk2 dia kasi tido, tapi useless je sebab dia memang tak tido! 

last2 aku ambik dia masuk bilik air, mandi. ingatkan dah senyap, rupenye dia sambung nangis lepas siap pakaikan baju. nasib baik aku tak lempang je budak ni, huh!

pegi dapur ambik biskut, auto dia diam. kalau dah jenis kuat makan tu, takleh cakap ape la. tido pon pegang biskut!
                                                                                                          
Daniel si kuat makan; macam orang yg jaga dia jugak :)
tengah hari tadi time sume dah tido, pegi la ushar2 diorang ni. pe lagi, aku buat la part time task aku, snap pictures diorang. hahaha

masuk bilik, aku tengok aksi Amzar ni, tergelak jap. kasaq punye kawan! haha.



kaki si Amzar (3tahun) kat atas Aisya (1tahun)

cikgu hanani dah betulkan :)

"I bite!!! when sleepy"

ambik kau! terkangkang, terngange! hahaha

::semoga dikurniakan kesabaran yang tinggi untuk baki lebih kurang 3 minggu sebagai baby-sitter di taska an-nasuha::








No comments: